اصطلاحات پر کاربرد در ویلا سازی

اصطلاحات پر کاربرد در ویلا سازی

هرگاه برای خرید یک ویلا یا ساخت آن اقدام نمایید با یک سری اصطلاحات رایج مواجه خواهید شد که قبل از مواجه شدن با آنها بهتر است یک دیدگاه کلی نسبت به این اصطلاحات داشته باشید. در این مقاله سعی شده است تعدادی از این اصطلاحات بصورت خلاصه توضیح داده شود.

 

روف گاردن

روف گاردن یکی از اصطلاحاتی است که با توجه به علاقه سازندگان و خریداران به آن امروزه بسیار شنیده می شود. روف گاردن را معمولا به روی بام ساختمانهای بلند و یا ویلاهای لوکس قرار می دهند که شامل حال ویلاهای شهرستان دماوند و از جمله مناطق آبسرد می شود.

روف گاردن به معنی بام سبز به یکی از عناصر معماری و طراحی تبدیل شده است که معمولا دارای هارمونی با محوطه سازی ویلا می باشد. فروشندگان ویلا و سازندگان به علت علاقه خریداران به روف گاردن از آن به عنوان یک اهرم افزایش قیمت استفاده می کنند به همین منظور شاهد رشد چشم گیر طراحی روف گاردن بر روی ویلاها هستیم.

نکته حائز اهمیت درباره روف گاردن انتخاب پوشش گیاهی مناسب با توجه به آب و هوای منطقه می باشد که در شهرستان دماوند کاشت گیاهان مقاوم در برابر سرما در اولویت قرار دارد.

 

عرصه و اعیان

اصطلاح عرصه و اعیان در خرید و فروش ویلا و آپارتمان کاربرد بسیاری دارد. زمانی که صحبت از فروش یک  ویلا می شود بسیار مهم است که سند ویلا مربوط به عرصه و اعیان است یا خیر.

عرصه به زمینی که ساختمان بر روی آن قرار دارد گفته می شود و اعیان به بنای مذکور. در اکثر مناطق شهرستان دماوند از جمله آبسرد، کوی پزشکان و.... بیشتر ویلاها صرفا سند عرصه را دارند که برای احراز مالکیت کفایت می کند.

 

اکازیون

زمانی به یک ملک اکازیون گفته می شود که دارای ویژگی منحصر به فردی باشد. وقتی درباره یک ملک این اصطلاح را شنیدید باید از فروشنده علت را جویا شوید. معمولا چشم انداز خاص، قیمت مناسب، شرایط پرداخت، معماری خاص و.....از دلایل اکازیون بودن یک ملک هستند که وجود همه این ویژگی ها می تواند یک ملک را به یک گذینه اکازیون برای خریداران تبدیل کند.

 

فلاور باکس

به معنی جعبه گل و گیاه می باشد که در طراحی داخلی کاربرد فراوانی دارد. فلاور باکس در زیبا سازی آپارتمانها و پاساژها کاربرد زیادی دارد ولی در بعضی از ویلاها هم این جعبه ها دیده می شوند که با طراحی های خلاقانه و متفاوت می توانند زیبایی دو چندان به ویلا ببخشند.

 

تی وی روم

تی وی روم همانطور که از نامش پیداست به اتاقی مخصوص تلویزیون گفته می شود که در طراحی ویلاهای لوکس و آپارتمان های بزرگ وجود این اتاق بیانگر افزایش رفاه برای ساکنین است.

 

شاه نشین

اصطلاح شاه نشین معمولا در خرید و فروش ویلا کاربرد زیادی دارد. شاه نشین معمولا به بالاترین محل یک ویلا گفته می شود که دارای چشم انداز، نور طبیعی خورشید و تراس است. شاه نشین باید دارای مبلمان و وسائل تزیینی باشد. با حضور در شهرستان دماوند مخصوصا در مناطق آبسرد، آینه ورزان، احمد آباد، اوره، روح افزا و....برای خرید ویلا به دفعات اصطلاح شاه نشین را خواهید شنید.

 

پاسیو

پاسیو به یک محل برای نگه داری گل و گیاه گفته می شود که معمولا سقف شیشه ای دارد. این فضا بیشتر در آپارتمانهای شمالی دیده می شود که برای دریافت نور از جبهه شمالی نیاز به یک پاسیو دارند. امروزه در خیلی از آپارتمانهای لوکس یک سقف متحرک طراحی می شود تا بتوان از پاسیو استفاده های بهتری کرد.

 

مستر خواب

معمولا در آپارتمانهای بزرگ و ویلاهای لوکس اتاقی بعنوان مستر خواب قرار دارد که به معنی فضایی بزرگ تر و امکانات بیشتر نسبت به سایر اتاقها می باشد. مستر خواب دارای سرویس بهداشتی مجزا و حمام می باشد و در آن جایگاهی برای مبلمان، تخت خواب و دکوراسیون در نظر گرفته می شود. در واقع یک مستر خواب یک آپارتمان مسکونی کوچک در دل یک ویلای لوکس یا یک آپارتمان بزرگ است که اغلب برای مهمان در نظر گرفته می شود.

 

سخن پایانی

دانستن اصطلاحات رایج در ویلا سازی که برخی از آنها در این مطلب ذکر شد به شما کمک می کند هنگامی که برای خرید یک ویلا مراجعه می کنید دچار سردرگمی نشوید. همکاران ما در دماوند ویلا با شناخت کامل مناطق ویلایی شهرستان دماوند از جمله آبسرد، آینه ورزان، کیلان، کوهان، احمد آباد، روح افزا و کوی پزشکان آماده ارائه مشاوره به خربداران محترم می باشند.

چنانچه در مورد خرید ملک در این منطقه اطلاعات تخصصی تری نیاز داشتید، کافیست با شماره های زیر تماس گرفته و یا فرم مشاوره خرید ملک دماوندویلا را تکمیل نمایید.