اهمیت استخر در ویلا

اهمیت استخر در ویلا

امروزه وجود یک استخر در ویلا از نکات حائز اهمیت است. با توجه به علاقه خریداران ویلا به استخر و ارزش افزوده قابل توجه، طراحی یک استخر در ویلا برای سازندگان هم اهمیت بیستری نسبت به گذشنه پیدا کرده است. در شهرستان دماوند با توجه به تابش خورشید به صورت ملایم در تابستان وجود یک استخر خارج از بنا می تواند یک محل بسیار مناسب برای تفریح و شنا باشد.

طراحی استخر

همانطور که اکثر خریداران ویلا به دکوراسیون داخلی و نمای ویلا اهمیت می دهند به همان اندازه هم طراحی یک استخر استاندارد و خوش نقشه برایشان دارای اهمیت است. استخرهای روباز در فصل تابستان و با توجه به موقعیت شهرستان دماوند به خصوص در دشتهایی همچون آبسرد و جابان گذینه ایده آلی برای شنا می باشند.

شایان ذکر است استخر داخل ساختمان هم مزایا بسیاری دارد ولی مهمترین وجه تمایز آن میزان هزینه ساخت نسبت به یک استخر خارج از بنا می باشد.

نکات مهم در طراحی استخر

در طراحی استخر یک ویلا باید همه نکاتی که در ادامه به آن اشاره می شود در نظر گرفته شود چرا که هر گونه تغییر در پروژه پس از اجرا هزینه های سنگینی را به بار می آورد

بودجه

میزان بودجه در ساخت یک استخر بسیار تعیین کننده است، چراکه هزینه یک استخر کوچک بدون تجهیزات تصفیه آب با هزینه ساخت یک استخر مجهز داخل بنا بسیار متفاوت است. هزینه محوطه سازی اطراف استخر هم جزو مواردی است که از نظر سازندگان در فاز اول دور می ماند ولی اهمیت زیادی دارد.

طراحی با توجه به نیاز

اینکه با چه هدفی استخر ساخته می شود اهمیت بالایی دارد به طور مثال اگر برای شنا یک استخر را طراحی می کنید باید به ابعاد ان توجه بیشتری شود چراکه یک استخر دایره ای برای شنا مناسب نیست و طول استخر برای یک شناگر دارای یک حداقلی است. و یا اینکه اگر قصد استفاده خانوادگی دارید باید قسمت کم عمق برای آن در نظر گرفت و در معرض دید همسایگان نباشد.

طراحی مدل استخر

طراحی مدل استخر را باید به یک طراح خبره واگذار کرد تا استخر، محوطه سازی و نمای ساختمان دارای یک هارمونی باشند. طراحی برای استخرهای سرباز با توجه به محوطه سازی دارای اهمیت بسیار زیادی است.

فضای موجود

در طراحی یک استخر باید فضای اطراف را در نظر گرفت و محلی برای استراحت و تفریح موجود باشد. وجود دوش، محلی برای آفتاب گرفتن و حتی یک آلاچیق و رختکن می تواند باعث افزایش رفاه مصرف کنندگان شود. در بعضی از موارد دیده شده است که به علت عدم تجربه پیمانکار پس از ساخت یک استخر مشکلات فضاسازی نا مناسب اطراف نمایان شده است که هرگونه تغییری در آن مرحله باعث هزینه های سنگین شده است.

 ایمنی استخر

جهت ساخت یک استخر حداقل نکات ایمنی به شرح زیر است:

  • قسمت کم عمق در دسترس تر باشد
  • قسمت عمیق علامت گذاری شود
  • وجود حفاظ اطراف استخر
  • ساخت استخر در محلی دور از مسیر رفت و آمد
  • وجود نردبان و میله اطراف استخر، همچنین وسائل غریق نجات مانند جلیقه در اطراف استخر
سخن پایانی

در حال حاضر  ساخت یک استخر در ویلاهای شهرستان دماوند مخصوصا مناطق آبسرد، دماوند، کوهان و کیلان بسیار مرسوم است. ما به خریداران و سازندگان توصیه می کنیم با توجه به محل قرارگیری ویلا و منابع تامین آب قبل از ساخت با مشاوران ما در این زمینه مشورت نمایید.

چنانچه در مورد خرید ملک در این منطقه اطلاعات تخصصی تری نیاز داشتید، کافیست با شماره های زیر تماس گرفته و یا فرم مشاوره خرید ملک دماوندویلا را تکمیل نمایید.