معرفی انواع سازه

معرفی انواع سازه

در این مطلب سعی بر آن است تا با توضیح مختصری درباره انواع ساختمان اطلاعات کلی به کاربران مجموعه دماوند ویلا ارائه شود. البته کاملا واضح است که مقوله ساختمان سازی یک مبحث فنی است که نیاز به سالها مطالعه و کسب تجربه عملی در این زمینه دارد اما ذکر مباحث کلی در این زمینه جهت افزایش اطلاعات خالی از لطف نیست. در ادامه انواع سازه های موجود در صنعت ویلاسازی و آپارتمان را بیان می کنیم.

سازه هایی با دیوار باربر(حمال)

در این نوع ساختمانها چیزی به عنوان ستون وجود ندارد و بار کل ساختمان بر روی یک سری از دیوارها، تحت عنوان دیوار باربر قرار می گیرد. این نکته قابل ذکر است که دیوارهای باربر می توانند از هر نوع مصالح ساختمانی ساخته شده باشند. گفتنی است که تعداد طبقات چنین ساختمانهایی حداکثر می تواند دو طبقه به همراه یک زیر زمین باشد، چرا که در صورت ارتفاع بیشتر ساختمانها با دیوار باربر در زمان زلزله می تواند خسارات جبران ناپذیری را به ساکنین تحمیل کند.

سازه های فلزی

سازه های فلزی در سالهای نه چندان دور محبوب ترین سازه برای سازنده ها بوده است. هم اکنون هم درصد زیادی از ساختمانها با این نوع سازه ساخته می شود. در این نوع سازه بارهای ساختمان به شکل کامل بر روی صفحه ستون و ستونها قرار دارد. در واقع می توان اینطور بیان نمود که بار سقف از طریق تیرهای اصلی به ستونها و در نهایت به پی ساختمان وارد می شود. دیوارها در این نوع اسکلت هیچ نقشی در تحمل بار ندارند و به همین علت در این نوع سازه از دیوارهای سبک تر استفاده می شود. مهمترین مزیت این نوع سازه سرعت در اجرا و عدم محدودیت در تعداد طبقات می باشد.

سازه های بتنی

امروزه در کشور ما پرکاربردترین اسکلت همین اسکلت بتنی می باشد. در این نوع اسکلت فشار ساختمان بر روی قالب های بتنی هستند و دیوار ها مانند اسکلت فلزی تنها نقش جداکننده فضاها را دارند. این نوع اسکلت در جهت افزایش مقاوت برشی، فشاری، کششی و خمشی می باشند، به همین جهت میلگرد را بصورت خاموت قرار می دهند. سرعت در ساخت، کاهش هزینه ها نسبت به اسکلت فلزی، عدم محدودیت ارتفاع از برتری های این نوع اسکلت می باشد.

سازه های چوبی

در این نوع اسکلت همانطور که از نامش پیداست از چوب به عنوان مواد اصلی سازنده اسکلت استفاده می شود. این نوع اسکلت برای سازه های کوچک و با ارتفاع کم مورد استفاده قرار می گیرد که در کشور ما به علت هزینه های زیاد چوب از این نوع اسکلت بسیار کم استفاده می شود. در واقع این نوع اسکلت برای کشورهایی ببیشتر مطرح می شود که هزینه های چوب در آنجا ناچیز باشد، مانند کشورهای آمریکای شمالی.

ساختمانهای پیش ساخته

با توجه به عدم مجوز ساخت و ساز در برخی مناطق شهرستان دماوند امروزه این نوع ساختمانها مورد توجه تعدادی از ویلاسازان قرار گرفته است. این نوع ساختمانها که ساختار اصلی آنها فلز است تمامی امکانات در آنها قرار داده می شود و بصورت آماده داخل محیط قرار می گیرد. در ساختمانهای پیش ساخته با استفاده از عایق کاری باعث عدم نفوذ گرما و سرما می شوند. همچنین استفاده از چوب و پی وی سی در نما و داخل این نوع ساختمان مرسوم است.

درپایان

ما در دماوند ویلا سعی کردیم به صورت کلی انواع ساختمانهای موجود در کشور را توضیح دهیم تا کاربران این مجموعه چنانچه قصد خرید و یا ساخت دارند بتوانند اطلاعات بهتری درباره سازه خود داشته باشند. همچنین همکاران ما همواره برای مشاوره در این زمینه در شهرستان دماوند آماده می باشند.

چنانچه در مورد خرید ملک در این منطقه اطلاعات تخصصی تری نیاز داشتید، کافیست با شماره های زیر تماس گرفته و یا فرم مشاوره خرید ملک دماوندویلا را تکمیل نمایید.