نکاتی درباره خرید آپارتمان

نکاتی درباره خرید آپارتمان

1: بودجه

 تعیین بودجه مالی خود برای خرید ضروری است. مطمئن شوید که قیمت آپارتمان با توان مالی شما همخوانی دارد و نحوه پرداخت، میزان رهن آپارتمان و تعلق گرفتن وام به آپارتمان را بررسی کنید.

2: موقعیت مکانی آپارتمان

لوکیشن آپارتمان بسیار مهم است. نزدیکی به مدارس، مراکز خرید، حمل‌ونقل عمومی و دیگر امکانات اساسی تاثیر بزرگی بر کیفیت زندگی شما دارد. از دیگر نکات می توان به میزان فاصله با اماکن عمومی مثل مسجد، مدرسه و... اشاره کرد که بهتر است یک فاصله حداقلی بین محل آپارتمان تا این اماکن باشد.

3: متراژ و تعداد اتاق‌ها

بر اساس نیازهای خانواده و تعداد ساکنین، اندازه و تعداد اتاق‌های آپارتمان را در نظر بگیرید.

4: وضعیت ساختمان

وضعیت عمومی ساختمان، واحدها و سیستم‌های مرتبط (الکتریکی، گرمایش و سرمایش) را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که آپارتمان در وضعیت خوبی قرار دارد. ترجیحا قبل از خرید با مدیر ساختمان و یا همسایگان راجع به موارد فوق صحبت کنید

5: مدارک و مالکیت

 مالکیت آپارتمان را به دقت بررسی کنید و مطمئن شوید که تمام مدارک مالکیت و انتقال مالکیت به نام شما انجام شده است. همچنین بسیار دقت کنید که در صورت ادعای فروشنده مبنی بر پارکینگ و انباری حتما در سند بصورت دقیق قید شده باشد.

7: وام و اقساط

اگر برای خرید وام نیاز دارید، شرایط و نرخ‌های اعطای وام را با دقت بررسی کنید. برای این منظور می توانید از بانک های مربوطه جویای شرایط شوید.

8: هزینه‌های ماهانه

علاوه بر قیمت خرید، هزینه‌های ماهانه از جمله هزینه‌های مربوط به مدیریت ساختمان، مالیات و سایر خدمات را محاسبه کنید.

9: مشاوره با متخصصان این صنعت

مشاوران ملکی متخصص می‌توانند به شما کمک کنند تا از تصمیم صحیح برخوردار شوید و مشکلات احتمالی را کاهش دهید. برای خرید آپارتمان در شهرهای شهرستان دماوند از جمله گیلاوند، دماوند و آبسرد می توانید با همکارن ما در دماوند ویلا تماس بگیرید.

10: بررسی پتانسیل سرمایه‌گذاری

اگر قصد سرمایه‌گذاری در آپارتمان دارید، بازار ملک و پتانسیل افزایش ارزش ملک را بررسی کنید. بعضی از آپارتمانها پتانسیل افزایش قیمت بصورت ارزش افزوده را دارند.

11: بررسی مبایعه نامه

 تمام شرایط مرتبط با خرید را در توافق نامه با دقت بررسی کنید و در صورت لزوم به کمک وکیل ملکی متخصص برای مشاوره حقوقی ترجیحاً با آنها مشوره کنید. همچنین می توانید برای اطمینان بیشتر از فایلهای معرفی شده توسط مجموعه دماوند ویلا انتخاب کنید

رعایت چنین نکات ساده ای می تواند از مشکلات طولانی مدت آتی جلوگیری نماید.

چنانچه در مورد خرید ملک در این منطقه اطلاعات تخصصی تری نیاز داشتید، کافیست با شماره های زیر تماس گرفته و یا فرم مشاوره خرید ملک دماوندویلا را تکمیل نمایید.