نکات کاربردی هنگام خرید ویلا

نکات کاربردی هنگام خرید ویلا

افزایش شهرنشینی در کشور باعث ایجاد نیازهای جدید در جامعه شده است. یکی از مهمترین آنها نیاز به داشتن یک ویلا در یک منطقه ویلایی و خوش آب و هوا، بدور از مشکلات شهرنشینی، شلوغی، آلودگی و... می باشد.

با توجه به اینکه اغلب افراد تجربه کافی در خرید ویلا ندارند و اصطلاحا مصرف کننده هستند در این مقاله سعی بر آن است به نکات کلیدی که هنگام خرید ویلا باید مورد توجه قرار گیرد اشاره گردد.

هدف:

بسیار مهم است که شما بدانید هدفتان از خرید ویلا چیست. روشن بودن این موضوع باعث می گردد انتخاب ویلا آگاهانه تر باشد. به طور مثال هدفتان سرمایه گزاری است یا صرفا استفاده و خوش گذرانی، برای سکونت دائم می خواهید و یا تنها در تعطیلات، دانستن این نکات از پیش، انتخاب شما را آگاهانه تر می نماید.

بودجه:

قبل از بازدید هرگونه ملک حداکثر بودجه خودرا مشخص کنید تا در هنگام دیدن ویلاهای جذاب احساسات بر شما غلبه نکند.

بازار و منطقه:

قبل از تصمیم ایتدا سعی کنید مناطق مختلف یک منطقه ویلایی را ببینید و از کارشناسان این حرفه جهت دریافت نقاط قوت و ضعف هر منطقه کمک بگیرید. همچنین با مراجعه به اینترنت و مشاهده آگهی های واقعی بصورت کلی  برآورد قیمت از منطقه داشته باشید.

انواع ویلا:

همیشه قبل از انتخاب و بازدید یک ویلا برای خودتان روشن کنید که چه ویلایی با توجه به بودجه و سلیقه شما مدنظرتان است. مثلا ویلایی با چشم انداز عالی در الویت شماست یا اینکه دسترسی آسان ویلا مهمتر است. متراژ بنا مورد نیاز، نوع ساخت و....را قبل از بازدید مشخص کنید.

آب و هوا:

آب و هوا و امکان استفاده در فصول مختلف سال بسیار مهم می باشد. بطور مثال اکثر ویلاهای شهرستان دماوند از جمله منطقه آبسرد چهارفصل هستند، که این مهم با توجه به دسترسی و انشعابات قابل بررسی می باشد.

منظره:

امروزه چشم انداز یک ویلا و حتی یک آپارتمان بسیار مهم است و به نوعی یک ارزش افزوده محسوب می گردد.. به همین منظور سعی کنید حتما چشم انداز موجود مورد بررسی قرار گیرد و اگر در همجواری ویلای مورد نظر شما زمین خالی هست حتما چشم انداز را پس از ساخت ساختمان در زمین مذکور تصور نمایید.

دسترسی ها:

دسترسی یک ویلا به امکانات شهری و رفاهی ممکن است برای بعضی ها مهمتر از سایر موارد باشد، اما مسیر یک ویلا و توانایی آدرس دهی را همیشه در نظر بگیرید.

امکانات و انشعابات:

یک ویلا باید دارای انواع انشعابات مخصوصا برق باشد. همچنین آب سهمیه ای کشاورزی برای یک ویلا بسیار حائز اهمیت می باشد.

کیفیت ساخت:

معمولا ویلاها دارای آب و رنگ بسیاری می باشند که باعث می شود خریدار نتواند درست به مصالح بکار رفته دقت نماید. استحکام ستونها، مصالح بکار رفته در نما، نوع درب و پنجره ها از نکات مهم در کیفیت ساخت ویلا می باشد.

نوع سند:

درباره نوع سند در قسمت انواع سند توضیحاتی داده شده است، اما بصورت خلاصه باید سعی شود حتما خرید ویلا با سند معتبر باشد و اگر چنانچه فاقد سند است کل منطقه دارای سند مادر باشد و شما از شخص مطمئن خرید نمایید.

امنیت:

معمولا امنیت ویلا توسط خریداران مورد بررسی قرار نمی گیرد که می تواند تبعات سنگینی برای ایشان داشته باشد. پس از روعیت ویلا در نظر بگیرید آیا می توانید شب را با خانواده در انجا سپری کنید؟ و یا اینکه فاصله تا محل بومی نشین و کلانتری چه میزان است.

چنانچه در مورد خرید ملک در این منطقه اطلاعات تخصصی تری نیاز داشتید، کافیست با شماره های زیر تماس گرفته و یا فرم مشاوره خرید ملک دماوندویلا را تکمیل نمایید.