املاک کشاورزی در آبسرد و تغییر کاربری

املاک کشاورزی در آبسرد و تغییر کاربری

منطقه آبسرد از توابع شهرستان دماوند یکی از قطبهای مهم کشاورزی استان تهران به حساب می آمده که تقریبا از اواخر دهه چهل و همزمان با طرح اصلاحات ارضی، کشاورزی در این منطقه رونق بسیار گرفت و اکثر مردم بومی در مناطق الهیه، هومند کوهان و کوی پزشکان اقدام به باغداری نمودند همچنین در فازهای دو و سه امروزی کشاورزی بسیار مرسوم بود. با گذشت زمان چند دلیل باعث شد عمده باغات و زمینها از کاربری کشاورزی و باغداری خارج شوند و به زمینهای خشک و بلا استفاده و یا ویلایی تبدیل شوند. از جمله این دلایل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فوت کشاورزان قدیمی و تقسیم زمینهای هکتاری کشاورزی بین ورثه و بوجود امدن قطعات کوچک
  • کمبود آب نسبت به گذشته
  • بازار بسیار بد میوه های دماوند با توجه به فصل بهره برداری (پایینترین قیمت در نوع خود)
  • وجود بعضی از آفتهای بدون راه حل در کشاورزی مانند گل جالیز
  • ضرر دهی کشاورزی با سبک سنتی و توجیه ناپذیر بودن کشاورزی مکانیزه برای زمینهای کوچک

به دلایل بالا و دها دلیل دیگر با گشتی در منطقه آبسرد متوجه می شویم که حتی اگر زمینی هم در آن ساخت و ساز نشده است بصورت بایر و بلا استفاده رها شده است.

در سالهای اخیر ویلاهای زیادی اکثرا بصورت غیر مجاز ساخته شده اند که این ویلاها در فاز یک تعداد کمتر ولی در مساحتهای بیشتر و در فاز 2 و 3 به تعداد بالا و با مساحتهای کوچکتر به چشم می خورد.
آنچه مسلم است گذر زمان باعث تغییر کاربری زمینهای کشاورزی شده است ولی بصورت قانونی زمینهای آبسرد و همچنین اطراف از جمله جابان، سربندان، سید آباد و آرو دارای کاربری کشاورزی می باشند.

چنانچه در مورد خرید ملک در این منطقه اطلاعات تخصصی تری نیاز داشتید، کافیست با شماره های زیر تماس گرفته و یا فرم مشاوره خرید ملک دماوندویلا را تکمیل نمایید.