مشاعات ساختمان

مشاعات ساختمان

چنانچه در آپارتمان زندگی می کنید بدون شک با کلمه مشاعات برخورد کرده اید. ما در دماوند ویلا سعی کرده ایم در این بخش تا حد امکان مفهوم مشاعات را توضیح دهیم. قانون مالکیت به معنی معرفی شما به عنوان مالک یک محدوده می باشد که این قانون شامل مالکیت خصوصی و یا مالکیت قسمتهای مشترک از یک مجموعه می باشد.در واقع یک ملک شامل دو بخش می باشد، بخش اول قسمتی از ملک است که در تصرف شخصی فرد است و بجز مالک کسی نمی تواند بدون اجازه از آن استفاده کند. به عنوان نمونه ای از مالکیت خصوصی می توان از فضای داخل آپارتمان،انباری و پارکینگ نام برد. بخش دوم شامل مشاعات یک اپارتمان می باشد که در ادامه به توضیح آن می پردازیم.

تعریف مشاعات:

از نظر قانونی مشاعات یک آپارتمان شامل بخشهایی می شود که تمام اهالی ساختمان می توانند از آن استفاده کنند و هیچ کدام از این فضاها در سند هیچ یک از مالکین قید نشده است. از لابی ساختمان،حیاط و باغچه، تاسیسات که بصورت مشترک استفاده می شود، آسانسور، پشت بام، زمین آپارتمان، نمای ساختمان و پارکینگ اضافی می توان به عنوان مهمترین مشاعات یک ساختمان نام برد. نکته قابل ذکر درباره مشاعات این است که هیچ کس نمی تواند بدون هماهنگی با سایرین اقدام به تغییر این فضاها بکند. به عنوان مثال کسی نمی تواند اقدام به تغییر رنگ راهروها و یا تغییر در نمای ساختمان نماید. ضمنا تصرف هر یک از مشاعات توسط هر شخصی غیر قانونی بوده است مگر با هماهنگی سایرین.

نتیجه گیری:

مشاعات یک ساختمان شامل بخشهایی می باشد که هیچ شخصی مالکیت آن را ندارد و تمامی افراد ساختمان می توانند از آن بصورت مساوی استفاده نمایند. در شهرستان دماوند علاوه بر آپارتمانها ممکن است هنگام خرید ویلا، با شهرکهای ویلایی مواجه شوید که ذکر مشاعات در مبایعه نامه امری مهم می باشد.

چنانچه در مورد خرید ملک در این منطقه اطلاعات تخصصی تری نیاز داشتید، کافیست با شماره های زیر تماس گرفته و یا فرم مشاوره خرید ملک دماوندویلا را تکمیل نمایید.