انواع نور در ساختمان

انواع نور در ساختمان

در صنعت ساختمان سازی و ویلاسازی نور یکی از مهمترین شاخصه های انتخاب و یا عدم انتخاب یک ساختمان و یا زمین برای ساخت می باشد. از این رو ما در دماوند ویلا با ارائه مقاله ای کوتاه سعی کردیم که برای ساخت و یا خرید یک ساختمان نکات لازم را درباره نور محل بیان کنیم.

تابش نور خورشید طی سال و در طول فصول مختلف در حال تغییر است که علت این موضوع، تغییر زاویه زمین نسبت به خورشید می باشد. همین امر باعث می گردد که زاویه نور در منزل و یا ویلای شما در طی فصول مختلف تغییر کند. به عنوان مثال منازل شمالی(رو به جنوب پنجره دارند و در شمال خیابان واقع هستند)در زمستان کاملا نور جذب می کنند و به اصطلاح آفتاب رو هستند. چرخش و تغییر محل طلوع و غروب خورشید باعث می شود همین منازل در تابستان کمتر آفتاب گیر باشند. انواع نورها در ادامه به طور خلاصه توضیح داده می شود:

نورگیری از شمال

منظور از نورگیری از شمال نوری است که از پنجره های شمالی وارد منزل می شود. نور شمالی بدون انعکاس،بدون سایه، پراکند می باشد که مناسب برای اتاق استراحت، اتاق کار و فضای تماشای تلویزیون است.

نورگیری از جنوب

یکی از بهترین نوع نورها در نیمه شمالی کشور ایران نور جنوبی می باشد. نور از جنوب نوری مناسب برای فضای نشیمن است که امکان بازی با احجام، ایجاد مناظر در طراحی داخلی و همچنین دارای انعکاس و سایه می باشد. نور از جنوب معمولا در تابستان کمتر و یا ضعیفتر است و در زمستان بیشتر می باشد که همین امر باعث محبوبیت این نور نزد سازندگان ساختمان شده است.

نوگیری از غرب

نور از غرب در منطقه جغرافیایی ابران نوری رنگی در پایان ساعت روز می باشد که به پنجره های غربی می تابد.معمولا از این نور در طراحی داخلی استفاده چندانی نمی شود و صرفا جهت افزایش روشنایی استفاده می گردد.

نورگیری از شرق

نور از شرق به این علت که نور طلوع خورشید می باشد نور مناسبی برای اتاق خواب ها می باشد. این نور نوری آرامش بخش است که برای مطالعه و یا صرف صبحانه مناسب می باشد.

چنانچه در مورد خرید ملک در این منطقه اطلاعات تخصصی تری نیاز داشتید، کافیست با شماره های زیر تماس گرفته و یا فرم مشاوره خرید ملک دماوندویلا را تکمیل نمایید.